Universitat Rovira i Virgili

Edicions anteriors. Educació Primària

Dissabte, 12 de març de 2011

I JORNADA D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L’EBRE

Innovar, Innovar, Innovar



Innovar, innovar, innovar


Dissabte, 24 de març de 2012

II JORNADA D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L’EBRE

Educació 2.0



Educació 2.0


Dissabte, 13 d’abril de 2013

III JORNADA D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L’EBRE

Competència Matemàtica



Competència matemàtica


Dissabte, 29 de març de 2014

IV JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Espais Creatius a l’Educació Primària


Dissenyar i elaborar materials per treballar les intel·ligències múltiples.
Desenvolupar capacitats comunicatives personals i de grup Reflexionar sobre com influeix el treball per ambients en el disseny d'un espai educatiu. Desenvolupa idees i projectes. Utilitzar metodologies de treball dinàmiques, integradores i aplicables a l'aula. Sensibilitzar i adquirir coneixements i habilitats de suport vital bàsic.


Dissabte, 18 d’abril de 2015

V JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Tradició i Cultura a l’Educació Primària

Difondre i comunicar les aplicacions educatives d'alguns aspectes relacionats amb la tradició i la cultura.
Promoure propostes educatives adreçades a nois i noies d'educació primària basades en aspectes tradicionals i culturals propers a l'alumnat.
Desenvolupar habilitats cognitives relacionades amb el temps històric.
Conèixer la cultura popular.
Conèixer els museus de la demarcació.
Incentivar la curiositat infantil i la creativitat.
Formar en valors ciutadans.


Dissabte, 12 de març de 2016

VI JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Metologies Globalitzadores i Treball Competencial

Aportar criteris que facilitin la manera d'ensenyar des d'una perspectiva global, crítica i
fonamentada.
Promoure la reflexió entorn la globalització.
Ajudar a que l'escola esdevingui un organisme viu, significatiu i participatiu, un lloc
d'intercanvi, de diàleg i de convivència.
Desenvolupar el pensament creatiu.
Contribuir a la construcció del món interior dels infants.


Dissabte, 29 d’abril de 2017

VII JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

L'Espai que Educa

Donar a conèixer la metodologia de treball per ambients.
Aportar experiències pràctiques de diferents entorns educatius relacionats amb el treball per ambients dins d'un espai educatiu.
Reflexionar sobre com influeix el treball per ambients en el disseny d'un espai educatiu.


Dissabte, 10 de març de 2018

VIII JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Tu, Jo i els Altres: Una Mirada Sistèmica de l'Educació Primària



Tu, jo i els altres: Una mirada sistèmica de l'educació primària.


Dissabte, 23 de març de 2019

IX JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Mirada Atenta a l'Educació Primària

Comprendre els factors que potencien i dificulten els processos d'aprenentatge i memòria.
Entendre la importància de l'atenció i la percepció, els estats emocionals i les funcions executives en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Integrar eines de gestió emocional i d'educació cognitiva com a docents i educadors. 
Facilitar l'aprenentatge de l'alumnat a l'àrea matemàtica.
Aportar recursos, eines i habilitats per aconseguir que el/la docent d'educació primària esdevingui competent digitalment. 
Promoure l'atenció educativa a l'alumnat d'educació Primària en el marc d'un sistema educatiu inclusiu.
 


Dissabte, 14 de novembre de 2020

X JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Aliances amb l’Entorn

La "X Jornada d'Educació Primària Terres de l'Ebre" vol fer difusió als centres educatius de com
desenvolupar projectes establint aliances amb institucions. La finalitat d'aquests projectes
educatius ha de permetre la innovació i la qualitat de les accions que es duguin a terme per
aconseguir que l'alumnat d'educació primària assumeixi les competències proposades
esdevenint projectes de referència al territori en el que col·labora tota la comunitat educativa.


Dissabte, 20 de març de 2021

XI JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Arts a l’Escola

La "XI Jornada d'Educació Primària Terres de l'Ebre" vol contribuir a donar una nova mirada als
projectes artístics perquè siguin claus i incideixin en la comunitat educativa per fomentar la
creativitat, la flexibilitat, la capacitat d'anàlisi, el coneixement de l'entorn, l'actitud davant
l'aprenentatge i perquè proporcionin diverses eines útils per revitalitzar accions educatives.
L'art és una font de coneixement que ens acosta a la nostra cultura i ens ajuda a conèixer i
reconèixer el món i fixar-nos una mica més allà de l'evident.
La realització de projectes artístics fa que l'alumnat se senti escoltat i pugui mostrar qui és, què
vol i què l'interessa.
L'art hauria de ser un exponent d'aprenentatge lliure, creatiu i significatiu que s'hauria de
treballar amb l'alumnat d'educació primària als centres educatius.
A l'aprenentatge artístic, tal com diu Elliot Eisner, "hi pot haver més d'una resposta a una
pregunta i més d'una solució a un problema".


Dissabte, 19 de març de 2022

XII JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

El 2015, l'ONU va aprovar l'Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible, una
oportunitat perquè els països i les seves societats emprenguin un nou camí per millorar
la vida de tots, sense deixar ningú enrere. L'Agenda compta amb 17 objectius de
desenvolupament sostenible, que inclouen des de l'eliminació de la pobresa fins al canvi
climàtic, l'educació, la igualtat de la dona, la defensa del medi ambient o el disseny de
les nostres ciutats.

Cada objectiu té indicadors específics i per assolir-los tothom ha de contribuir: els
governs, el sector privat, la societat civil i per suposat els docents presentant propostes
didàctiques d'enfocament globalitzat al voltant dels objectius de desenvolupament
sostenible (OSD).


Dissabte, 06 de maig de 2023

XIII JORNADA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA TERRES DE L'EBRE

Mirada Atenta a l’Educació Primària. Aprenentatge amb Sentit

L'aprenentatge amb sentit significa utilitzar els coneixements previs de l'alumnat amb la finalitat de construir un de nou. Està basat amb la premissa de que l'activació d'un coneixement previ ajuda a donar sentit amb un coneixement nou amb el que s'associa. L'aprenentatge amb sentit es potencia presentant els nous continguts de manera organitzada per poder establir connexions lògiques, utilitzant un llenguatge adient, assumint el rol del mestre/de la mestra com a mediador entre les capacitats i l'alumnat, centrant l'aprenentatge en l'alumnat i fer-lo responsable del mateix mitjançant un procés de preguntes que els motivi a investigar i descobrir, utilitzant estratègies que motivin a l'alumnat per aprendre despertant la seva curiositat i interès, fomentant l'aprenentatge en grup a través de l'intercanvi d'opinions i coneixements individuals, adaptant les tasques a les capacitats de l'alumnat i avaluant l'aprenentatge amb l'alumnat perquè siguin coneixedors dels seus punts forts i febles per accedir al coneixement i aprendre a aprendre